Problém s kondenzátory ?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Srpen 25 06:48:18 CEST 2017

Zdravím,
  koupil jsem tyto kondenzátory:
  https://www.ges.cz/cz/svitkovy-kondenzator-foil-220n-630v-5-axi-mallory-GES05414086.html
  Byly určeny pro elektronkový zesilovač do budicích obvodů mřížek koncových
elektronek. Původní kondenzátory fungovaly, ale byly to ještě originální typy
Tesla TC193, známé tím, že v nich po letech vznikají svody, které pak hýbou
pracovními body elektronek, což může vést, a také často vede, i k jejich
zničení. Nicméně, tyto byly zatím dobré, šlo o preventivní výměnu. Zesilovač
s nimi perfektně pracoval.
  Po výměně za nové zesilovač rovněž pracuje, ale občas vygeneruje velmi
ošklivý artefakt do výstupu. Někdy je to jen suché cvaknutí, jindy rána jako
z děla, že se všichni leknou (inu, má dávat 130W a pokud hraje potichu,
není to příjemné), jindy třeba tak na půl sekundy ošklivě a hlasitě zasyčí,
jako když zesílíte elektrický výboj. Artefakt se s oblibou synchronizuje do
nějaké modulační špičky, ale někdy to bouchne i zcela bez vybuzení. To je pak
fakt na bobky :-).
  Ten kondenzátor je, rozumím-li tomu dobře, na 630V. Původní byly na 400V.
  V obvodu je aktuální DC napětí řádově max. 300V. AC buzení řádově desítky V.
  Jelikož jsem mu jinak neubližoval, napadá mne, že jde o samoregenerující se
průrazy těchto nových kondenzátorů. Myslíte, že by to mohly být takové šmejdy,
které nevydrží ani polovinu jmenovitého napětí a prorážejí se ? Ty staré měly
doporučenou polaritu (proužek na jedné straně, byl zapojen na záporný
potenciál), u těch nových nic takového není, ale jeden vývod je o pár mm delší
než druhý. Dával jsem je tam náhodně. Že by to bylo tím ?
  Znáte případně nějaký opravdu spolehlivý typu kondenzátorů pro tuto
aplikaci ? Proud maximálně do 1mA, ale musí vydržet řekněme těch 350V a nesmí
trpět svody.
  Zdraví Pavel