OT Problemy s uzivateli Win 10

Jaroslav Meduna meduna na mikroklima.cz
Úterý Srpen 22 12:52:09 CEST 2017

DD, na toto jsou urceny servry, nebo v mensim NASy. Sdilet data z workstation je IMHO pekna prasarna. Pekny den. JM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Tuesday, August 22, 2017 12:37 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT Problemy s uzivateli Win 10

Ano, tak to je. V 10 k tomu navíc přibyla nutnost, aby se ten user tím heslem alespoň jednou přihlásil. Pak už funguje \\název <file:///\\název> , nebo cokoli.

Jenže tady:

- se user nikdy nepřihlásí, pokud není admin

- nikdo se nedostane ke sdíleným prostředkům, ani admin

PH

From: michal.grunt na gmail.com

Nevim jak W10, ale u W7 bylo celkem důležité mit  u uživatele kde je na pc sdílená složka nějaké heslo. Pak stačilo povolit sdileni ve firewallu a z druhého pc se pres \\ip <file:///\\ip>  připojit (pak se to dotazalo na jmeno/heslo uzivatele kde je sdilena slozka) chodilo to na prvni dobrou. Nic dalsiho potřeba nebylo. Dalo se to obejít přes místní zabezpeceni, povolit ucet guest a tomu umoznit sdileni a pak to sdileni šlo i anonymne. Nic složitého v tom nebylo i kdyz plno lidi v tom hledalo kde co.

Od: Pavel Hudecek <mailto:edizon na seznam.cz>
mám ntb s win10 home, na něm nasdílené nějaké věci, ale nejde k nim

přistupovat. Klasickým řešením by bylo, alespoň jednou se přihlásit jako

uživatel k tomu přístupu určený.

Jenže když se na něj zkusím přihlásit, objeví se "Přihlašování..." a po

chvíli zase "Odhlašování...". Našel jsem na netu několik návodů, všechny

obsahují řešení nějakého klíče v registru, jenž má končit ".exe,", případně

ještě několika dalších okolo winlogon. Ale mě ten klíč končí správně a ty

další taky. Jinak se to ale chová přesně jak tam píšou, tedy problém

nastává, pokud je účet uživatel, když ho změním na admina, tak se přihlásit

může.

Druhá část problému je, že k žádnému sdílenému prostředku se nemůže připojit

žádný uživatel, ani admin a ani ten, který počítač normálně používá. (Práva

jsou nastavena tak, že do složky můžou uživatelé a administrátoři, sdílený

prostředek je na Everyone.)

Nevíte někdo co s tím (jiného než reinstal)?