[OT] vyber kotlu do maleho bytu

Ing. Vladimir Stribrny v.stribrny na volny.cz
Neděle Srpen 20 11:24:29 CEST 2017

Máte pravdu, co se týče provozu kondenzačních kotlů. Problém je když je tam
průtokový ohřívač vody, to pak 14kW nestačí. Proto je kondenzační kotel
vhodné kombinovat s ohřevem vody v zásobníku nebo s elektrickým boilerem.
Pro průtokové ohřívače je lepší klasický kotel, který ovšem EU zakázala pro
nové instalace. V současné době se velice intenzívně pracuje na rozšíření
modulační rozsahu na více jak 1:10. Ono běžný kondenzační kotel pod 10%
maximálního výkonu nepojede a bude vypínat, a to není efektivní.
Osobně, podobně jako předchozí, doporučuji udržovat starý kotel, dokud bude
fungovat.
VS

----- Original Message -----
From: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: 7. srpna 2017 16:42
Subject: Re: [OT] vyber kotlu do maleho bytu

Dvě poznámky:
- Naprosto souhlasím a podepisuji oba názory viz níže.
- Nepřeháníte to s výkonem toho kotle? Já mám velký barák, a mám kondezační
kotel 14 kW, a to ještě stažený na půlku. Tyhle kotle mají nejvyšší
účinnost když
jedou v nějakém rozumném režimu, ne když jedou pod 10% svého maximálního
výkonu.

PL

************************************

Dne 7.8.2017 v 12:07 sam.hw napsal(a):

> Takze musime narychlo vybrat nejaky kotel. Rozmerove, vykonnostne a podle
> stavu penezenky nam vychazeji tyto modely (vsechny s prutokovym ohrevem -
> externi zasobnik neni kam dat):
> - THERM 24 KDCN
> - BAXI PRIME 24
> - PROTHERM GEPARD CONDENZ 18/25

Jineho revizaka, Nejjednodussi a nejlevnejsi reseni, kotel nechat
doslouzit, stejne jako toho puvodniho revizaka.
Pavel Kutina

Vykaslat se na revize a tvrdit ze topim el. primotopy ....
Sam