Dotaz na programovatelné relé

Jaroslav Lukesh (seznam IMAP) lukesh na seznam.cz
Sobota Srpen 12 22:03:55 CEST 2017

Všechno si přepočítejte na °C/kW příkonu - ventilátory i klimatizaci, bude
se vám pak mnohem snadněji všechno měřit, řídit i počítat. Silně jsem
operoval s bulharskými konstantami a ono to nakonec celkem přesně vyšlo.

Nemáte někdo tip na klimu s řízením výkonu, kolem 6-8kW chladícího výkonu,
požádal jsem o návrh na říditelnou klimu firmu, která nám v serverovně
instalovala vzduchotechniku, ale ještě "nic nezjistili".

Děkuji, JL.

----- Původní zpráva -----
Od: "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>

Nevím, na co je zadávání "výkonu chlazení".
To by totiž při rozumně umístěných čidlech měl být nepodstatné.
Klíma má nastavenou teplotu, a tu se snaží udržet, takže potřebný
chladicí výkon (množství protékajícího chladiva) udržuje její vnitřní
regulační smyčka, teoreticky žádný další signál zvenku nepotřebuje.

Externí signál by mohla potřebovat snad jen při skokových změnách
(aby se systém předem "připravil" na skokovou změnu) nebo při
špatně instalovaných teplotních senzorech.

A co mi přijde úplně uhozené je zadávání teploty po skocích, přičemž
mezihodnota klímu zblbne. To by bylo tak nesmyslné, že to snad firma
jako Sinclair nemůže udělat.
Tak bych ještě jednou vyzpovídal toho servisáka, nebo ještě spíš to
pomocí laboratorního regulovatelného zdroje vyzkoušel.