RE: Dotaz na programovatelné relé

Zdeněk zdej na atlas.cz
Sobota Srpen 12 08:00:32 CEST 2017

Kolik je tam potřeba těch úrovní?
Pokud jich stačí pár (cca do 10), dalo by se to vyřešit PLC s analogovým
vstupem a digitálními výstupy, které by spínaly napěťové děliče. Ušetří se
za analogový výstup a přesnost bude dostatečná.

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Standa Palas
Sent: Friday, August 11, 2017 10:06 PM
To: HW-news
Subject: Re: Dotaz na programovatelné relé

Dobrý den

Omlouvám se za zdržení ale byl jsem v terénu a nejsem pořád online. Ten
problém je v tom, že mám dvě jednotky které si mají pomocí signálu 0 až 10V
předávat informaci o požadované teplotě. Zdrojem je PLC Siemens které je od
výrobce naprogramováno a software nelze změnit. Z PLC leze signál 0-10V
který odpovídá požadavku na výkon chlazení 0 až 100 %. Na druhé straně je
chladící jednotka Sinclair která má vstup 0 až 10V pro řízení. Bohužel tento
vstup potřebuje naprosto nestandardní úrovně napětí pro řízení. Dle manuálu
je to tak, že se pomocí napěťových úrovní zadává teplota na jakou to má
chladit. Je to asi tak, že 1,5 V odpovídá teplotě 8°C, 1.8V odpovídá 9°C,
atd až  10V  odpovídá 30°C. Ty úrovně teď přesně nevím, je na to tabulka v
manuálu kterou teď nemám u sebe.
Tyhle napětí se nesmí lišit o víc jak 0,1V. Podle vyjádření servisáka od
Sinclairu, tak pokud tam bude napětí někde mezi těmi body z tabulky, tedy
třeba 1,65V, tak to nebude chladit na 8,5°C ale přejde to do režimu stand-by
protože to nebude vědět na kolik to má chladit. Je to tak i popsané v
návodě. Rád bych znal důvod proč to mají takhle blbě ale nejspíš žádnej ani
není, prostě to nějakej programátorskej magor takhle naprogramoval a nenašel
se nikdo kdo by mu to omlátil o hlavu. Takže potřebuji ze signálu 0 až 10V
udělat signál o několika předem daných úrovních. Z důvodu přesnosti si
myslím, že to PWM není vhodné. Naštěstí jsem to dnes konzultoval s firmou
která to tam zastřešuje a dohodli jsme se, že to zatím necháme jet na
konstantní teplotu a až podle zkušeností z provozu se rozhodnem, co tam
dáme.
Mne si objednali jenom na zprovoznění a oživení a momentálně toho mám tolik
že jsem rád, že se to snad trochu posune.

Staňa