Re: Brzdění elektromotoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Srpen 1 18:57:46 CEST 2017


A není to nějak trochu jinak?
DC brzdění při nízkých či nulových otáčkách u asynchronních motorů 
nefunguje.
Takže buď je to synchronní motor s permanentními magnety, nebo je to nějaký
druh mechanické brzdy.

PL

*******************************

Dne 1.8.2017 v 18:47 Zdeněk napsal(a):
> Asi záleží na výrobci. My používáme Lenze a tam je v parametrech volba "SS
> brzda". Nastavuje se:
> - otáčky, pod kterými se automaticky aktivuje
> - velikost brzdícího proudu
> - doba aktivování
> Spíše než k urychlení sestupné rampy to ale používáme k zabrzdění motoru
> těsně před zastavením a během zastavení, aby se neotočil vlivem vnější
> zátěže.
>
> Dále je možnost využít logický výstup a ovládat jím externí (mechanickou)
> brzdu.
>
> Zdeněk
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: Tuesday, August 01, 2017 6:18 PM
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: Brzdění elektromotoru
>
> Brzdění DC proudem se běžně používá, ale spíš tam, kde frekvenční měnič
> není. Mezi 2 přívody motoru se sprostě připojí nějakých 48V nebo nějaké
> podobné napětí. Je třeba změřit DC odpor statorových cívek a podle toho
> navrhnout DC napětí, aby proud byl pod hranicí jmenovitého proudu motoru.
> Mařená energie ohřívá rotor.
>
> Frekvenční měnič většinou brzdí tak, že po zvolené rampě snižuje frekvenci
> výstupního napětí. Když výstupní frekvence klesne pod otáčky motoru, tak
> motor začne pracovat v generátorovém režimu, čímž se brzdí a současně nabíjí
> kondenzátory v DC meziobvodu měniče. Není-li doběhová rampa příliš strmá,
> často to zvládne měnič sám jen tím, že napětí v DC meziobvodu stoupne. Je-li
> rampa strmá nebo má motor velké setrvačné hmoty, přebytek DC se pálí na
> brzdném odporu.
>
> PL
>



Další informace o konferenci Hw-list