Re: [MECH] Brzdění motorem

Tomas Chvatal tchvatal na fordiag.cz
Úterý Srpen 1 14:24:19 CEST 2017


Skrtici klapka u dieselu u mladsich motoru je a muze mit dvoji ucel.
1, lepsi zastaveni bez vibraci
2, emise - mene vzduchu = mene vytvorenych NOx

Jestli uz ji ma 103kw TDCI (Euro 3?) netusim. 120kw (euro 4) uz ji bude 
temer jiste.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na fordiag.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Zuffa Jan" <ZuffaJ na cgc.sk>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 1. srpna 2017 13:59
Předmět: RE: [MECH] Brzdění motorem


Je tam skrtiaca klapka ako u inych dieselovych motorov
aby sa motor po vypnuti kultivovane zastavil.
Ale porovnavat auta s roznou hmotnostou fakt nema vyznam.
Chcelo by to feldu diesel vs feldu benzin

j.


-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Tuesday, August 01, 2017 1:39 PM
To: HW-news
Subject: Re: [MECH] Brzdění motorem

Zdravím,

> Za cias ked som si kupoval prve auto platilo prave ze na dieseli som
> musel davat pozor ked bol na ceste sneh pretoze proste ubratie plynu
> dokazalo dostat auto do vyvrtky co sa u benzinov nedialo. ale doba
> pokrocila motory su konstrukcne inde len nechapem preco to brzdene
> nefunguje aj u dieselov - klapka je tam takisto ako v benzine. u
> hybridov sa dokonca energia rekuperuje takze je to uplne o niecom inom
>
Domnívám se, že v motoru Ford Duratorq 2.0 TDCi (jak je instalován ve Ford 
Galaxy 2007) klapka v sání není. Nemá tam důvod být. Je tam pravda řízené 
turbo, ale nevím, jestli je ECU schopna ho  uzavřít, tj. seřídit tak, aby 
plnilo funkci klapky. Každopádně na "kalibrovací trase", kde třeba s Feldou 
s 1.3 MPI motorem určitý kopec spolehlivě ubrzdí motor při zařazené trojce, 
tu Galaxii neubrzdí její motor ani na dvojku - jen nešťastně bučí na 3500 
RPM, což je na diesel už trošku moc, ale skoro nebrzdí :-). Pravda, Galaxy 
je samozřejmě těžší, ale motor je taky větší (2.0/1.3) a ten rozdíl je 
prostě poznat. Takže motor netrápím a radši trápím brzdy :-). Však to jsou 
taky kotouče úplně jiné než má chudinka Felda, dělané na právě takovéhle 
brzdění :-).

Zdraví Pavel

> j.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel
> Troller
> Sent: Tuesday, August 01, 2017 10:03 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: [MECH] Brzdění motorem
>
> Zdravím,
>
> > Pěkný článek je na wikipedii:
> >
> > https://cs.wikipedia.org/wiki/Motorov%C3%A1_brzda
>
> Ale ten se bohužel týká jen dieselů a velkých motorů, kde se používají 
> přídavná zařízení tam popsaná k aktivnímu zvýšení brzdného účinku.
>
> Jisté je, že máme jak dieselové, tak benzínové auto a to benzínové brzdí 
> motorem nesrovnatelně více než to dieselové. Je to asi tím, že ten diesel 
> nemá škrticí klapku a stále jím prochází stejné množství vzduchu, zatímco 
> ten benzín si škrticí klapku uzavře a tedy skutečně vytváří v sacím 
> potrubí podtlak (na čemž jsou založeny i jednoduché měřáčky "progress 
> metry") a tím tedy pak vzniká síla potřebná během sacího cyklu k překonání 
> podtlaku. Na té škrticí klapce, kterou samozřejmě část vzduchu stále 
> prochází, dojde k expanzi a tedy i k ochlazení nasávaného vzduchu, což by 
> mohlo do jisté míry kompenzovat zvýšení teploty motoru v důsledku 
> mechanického tření díky vyšším otáčkám.
>
> Zdraví Pavel
>
> >
> > P.K.
> >
> > Dne 1. srpna 2017 9:38 Zdenek <zdej na atlas.cz> napsal(a):
> > > Zdravím.
> > > O dovolené jsme v Alpách jeli po vysokohorské silnici, kde bylo 
> > > doporučováno brzdit motorem, aby se nepřehřály brzdy...
> > >
> > > Přemýšlím, kam se v motoru (benzinovém) ztratí ta energie, která by 
> > > jinak dokázala po pár km uvařit brzdy. Našel jsem na webu nějaká 
> > > vysvětlení, že se energie ztrácí tím, že se do válců nasaje vzduch a 
> > > ten se stlačuje. To se mi nějak nezdá, protože vzduch se sice stlačí, 
> > > ale v následující části cyklu opět ve válci expanduje na původní 
> > > objem.
> > > Další vysvětlení bylo, že se v sání vzduchu zavře klapka a ve válcích 
> > > tak během sání vzniká podtlak. Jenže stejně jako u předchozího 
> > > vysvětlení mi vychází, že se tlak zase vrátí na původní hodnotu. Tím 
> > > se akumulovaná energie opět uvolní. Až na nějaké ztráty.
> > >
> > > Je tedy možné, že by se brzdilo jen pasivními odpory v motoru a 
> > > převodovce?
> > >
> > > Z.
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz 
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list