Re: [MECH] Brzdění motorem

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Srpen 1 11:43:21 CEST 2017

Včera jsem hledal odpověď na různých auto-serverech. Na nějaké články s vysvětlením jsem narazil, ale vesměs tvrdily, že se energie ztrácí kompresí / dekompresí vzduchu ve válcích. V diskusích pod články to někteří zpochybňovali a naráželi na nízkou fundovanost autora článku.
Asi to není tak triviální problematika. Přitom každý druhý řidič se cítí být odborníkem na motory a píše o nich odborné články. :-)

Z.

> Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 01.08.2017 10:47
> Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem

Ano,

 proto se v autech objevují 6 rychlostní stupně - díky tomu lze motor
 nechat točit méně  a vychází menší spotřeba.

 Ano, podřazením zvyšujete brzdný účinek, jen pozor - v tomto režimu
 nefunguje omezovač (škrtí palivo a manipuluje se zapalováním).  Zaslechl
 jsem příběhy jak někdo poškodil motor zařazením 3 místo 5 na dálnici a
 tím ho přetočil. (Ale osobně nevím, možná spíše urban legend)

 Petr