Re: [MECH] Brzdění motorem

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Srpen 1 10:47:51 CEST 2017

Ano,

proto se v autech objevují 6 rychlostní stupně - díky tomu lze motor
nechat točit méně  a vychází menší spotřeba.

Ano, podřazením zvyšujete brzdný účinek, jen pozor - v tomto režimu
nefunguje omezovač (škrtí palivo a manipuluje se zapalováním).  Zaslechl
jsem příběhy jak někdo poškodil motor zařazením 3 místo 5 na dálnici a
tím ho přetočil. (Ale osobně nevím, možná spíše urban legend)

Petr