Osazovaci pracoviste

Jan Brož brozj na email.cz
Neděle Duben 30 12:29:37 CEST 2017

Máme kupu Mantisů i Macrolite s HD kamerou, nějaké mikroskopy s velkou
pracovní vzdálenosti, pár Visionů Z2 a několik dalších zvětšovadel. Cokoliv
elektronického nebrat na osazování - díky zpoždění je peklo s tím pracovat.
Naprosto nejlepší je Mantis (dělá se na nich 8 hod děnně), pokud osazujete
jen krátkodobě (hodinu, dvě denně), dá se to i s tím mikroskopem s velkou
pracovní vzdáleností a malým zvětšením.

Do pasty osazujeme ručně i větší série (třeba 30 - 50ks), pořád se nám to u
některých typů výrobků vyplatí víc, než to dávat na osazovací automaty (a to
jich máme 7 :-D ). Šablony buď klasické kovové (většinou prototypovky), nebo
si je pálíme sami na laseru do plastu (100um plastové fólie). Dají se však
pálit apertury tak pro 0603, menší už jen stěží.

Na pastování pak používáme desku ke které máme připevněné kovové pásky s
různou tloušťkou (podle tloušťky DPS) a šablonu přiděláváme klasicky
izolepou :-D

Na osaz do pasty pak stolek s podporou na ruku, ostrou pinzetu, náhlavní
lupu, případně vakuovou pipetu, na kontrolu mantis a na pájení šuplíkovou
pec.

---------- Původní e-mail ----------
Od: jurp <jurp na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 29. 4. 2017 21:33:47
Předmět: Re: Osazovaci pracoviste
"Ja kontakty do Tesly, kdyz se likvidovalo strojni vybaveni nemel.
Mantis znam, ale novy se v zakladu pohybuje pres 2100$. A druha ruka na
ebay tak okolo 1000$.
Moc se mi libil system Macrolite s HD kamerou, ale cena 4600Eu s akcni
slevou 10% mne nenadchla.
Zatim jsem skoncil u kombinace velke lupy na stojanu v kombinaci s nahlavni
lupou typu Optivisor a "mikroskopickymi " brylemi.

JURP

Dne 29.4.2017 v 20:18 ok2mtm napsal(a):
> [...]

vyloženě
> "lezou z desky ven", krásně se tak koukám mezi nohy integrovaným obvodům -

> tohle si chce zkusit. Dá se pod tím i pájet. Naprosto super věc. Zkoušel
> jsem i něco typu kamera a velký displej - na kontrolu dobré, na práci
> nepoužitelné - díky zpoždění se nedalo pájkou trefit.
> Domů jsem si pořídil historický Zeiss - binokulární lupu ze zrušené Tesly,

> po vyčištění funguje super, ale s tím novým, se to srovnávat prostě nedá.
> Horší ostrost, menší hloubka ostrosti. Ale zase stál o 2 řády méně.

Prin