[OT:] Patecni - Fyzikalni problem: helium a zvuky

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Duben 28 14:14:21 CEST 2017

Tedy já nevím, školy nemám, ale k té analogii - kde zrovna TAM máte nějaký
jazýček??? :)

(Já to raději dál nekomentuji, napadají mne myšlenky rozverné a ve slušné
společnosti - navíc s veřejně archivovanou historií - nepublikovatelné).

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Šerých Jakub" <Serych na panska.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, April 28, 2017 1:59 PM
Subject: RE: [OT:] Patecni - Fyzikalni problem: helium a zvuky

IMHO se tón trochu změní, protože hmotnost plynu bude hrát roli i u
generování tohoto zvuku. Ověřit by to šlo myslím snadno fouknutím vzduchu a
hélia do nějaké dětské pouťové frkačky nebo čehokoliv co vydává zvuk
vibracemi jazýčku. Čím tužší bude jazýček, tím menší asi bude vliv
vzduchového sloupce, takže bych řekl, že například na foukací harmonice bude
rozladění minimální.

Jakub Šerých