Solární waterproof powerbanka - fake

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Čtvrtek Duben 20 09:10:39 CEST 2017

On Thu, Apr 20, 2017 at 12:34:22AM +0200, Jan Linhart wrote:
> Prošel jsem ebay a na rýžových plantážích nenašel žádnou použitelnou
> solární power b.

Fakt? Jako asi nelze počítat, že použitelné bude něco s panýlkem
velikostí oné power banky. Už mám doma panýlek za asi 35kč nějakých
110 x 60, psáno bylo 6V 1W, ale tomu se asi moc nepřibližuje.
Vzal jsem jeden kousek modůlku do powerbanky - taková ta destička s USB
konektorama na dobíjení a vybíjení - lze pořídit pod 20Kč. Panýlek jsem
připájel k nabíjecímu konektoru.
Tak pokud panýlek nepoložím na přímé slunce, tak se ledka nabíjení ani
nerozsvítí. Nicméně na balkóně to po slunečném dni o pár desetin voltu
článek kapacity kolem 2000mAh zvedlo.

> Proto se časem vydám vaší cestou, sic bych rád něco kapesního. Děkuji
> za odkazy. Našel jsem na toto téma diplomku a teď již vím, že musí být
> osvětleno vše. Samostatné články mi přijdou celkem drahé. Napadlo mě,

Za odkaz na diplomku díky, na to kouknu.

> jestli tady někdo neví o vyřazeném panelu, určeném k likvidaci?
> Předpokládám, že by se dal "vytěžit"... ?

Tak asi se dá kouknout na aukro, bazoš apod. Dále jsem viděl zajímavé
nabídky na nějakém fóru, kde nabízeli k rozprodeji demontované panely
někde v okolí Brna. Byly tam dost zajímavé ceny, některé kousky
prodávají i za 200Kč za kus velký panel. Zajímavé asi pro někoho kdo je
z okolí nebo toho chce hodně, což není můj případ.
Asi tady http://forum.mypower.cz/viewforum.php?f=62

> Nicméně, pokud jste z HK nebo Prahy a neupotřebíte všech 80 článků, tak bych
> třeba 10 odkoupil. Předpokládám, že jsou PoLy. Při uzavírání do skla bych se
> bál rozbití. Našel jsem silikony na Lučební závody Kolín. A opět, pokud by
> se dalo s někým dohodnout o "odsypání...?" :-)

Tak jako můžete si objednat i menší počet článků na ebay. Stačí chvíli
hledat solar cell podle ceny od nejnižší...

> Ještě dodám mou vizi o zapojení. Vzít 6x Li-Ion, paralelně. K tomu 10
> solárů (seriově) a připojit natvrdo k Li-Ion s tím, že paralelně
> k tomu dám nějaké diody, aby

Tak proč tam nedat ten power bankovej step down měnič? Sice to nebude
optimální využití energie, ale nějak to funguje...

> pohlídaly 4,1V. S "vykuchanými" články bude potíž ve velikosti. Pak asi 3
> soláry
>
> a Step-Up.

step-up už je součástí té destičky pro power banku, ale zatím jsem
nezkusil, jestli lze tlačit z jedné stranky dobíjení a zároveň čerpat
energii ven, ale kdyžtak můžu připojit druhý a ten by byl i na dobití
z normálního adapteru.

--
Zito