nabijaci cip pre li-ion akumulator

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Duben 19 13:18:38 CEST 2017

Jistý si s tím nejsem, třeba je ten mechanizmus jiný, ale výsledky jsou u
všech běžných typů aku stejné: (1) pokles kapacity hlubokými cykly a (2)
růst Ri dlouhodobým udržováním v plně nabitém stavu. Akorát ty velké NiCd a
asi i NiFe a pod., co mají Ri vysoký přirozeně a aktivní hmota není k
elektrodám "přirostlá", ale v nich uzavřená, tak mají (2) jakž takž vratný.

Mezitím mi přišel soukromě jeden příspěvek a v něm linky:
http://barnson.org/node/1842
http://www.mdpi.com/1996-1944/6/4/1310/pdf a tam uvedená literatura

A dále poznámka, že nafouklé Li-pol se dají umravnit pomalejšími cykly v
zimě. (uvedeno 10 °C a baterka z NTB).

Tak to asi zkusím taky, zatím jsem baterky z letadel dal do lednice. Při té
příležitosti jsem zjistil, že mám i dvě nenafouklé: 1 koupená a zapomenutá,
2 vybitá při pokusech s Marxovým generátorem a pak nenabitá.

a pak přišla druhá várka:
https://www.electrochem.org/dl/ma/203/pdfs/0088.pdf
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4620486/
http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fenrg.2014.00059/full

Tak budu mít zas dost čtení do mobilu:-)

Zatím jsem to jen lehce prohlédl, a zdá se, že velký význam má nežádoucí
příměs vody, která se rozkládá a:
- Vodík nafukuje článek
- Kyslík pasivuje povrch elektrod za vzniku CO2 též nafukujícího

PH