Cim mazat chrcici potenciometr

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Duben 19 04:51:35 CEST 2017

Zdravím,
  dovolil bych si tu pripomenout tez jednu elektronickou metodu "namazani"
potenciometru - velmi dulezite je, aby bezcem neprotekal opravdu ZADNY
stejnosmerny proud. Tj. proverit vazebni kondenzatory v jeho okoli. Staci
opravdu minimalni svod, ktery lety rad vznikne zejmena u elektrolytu,
a i pomerne kvalitni potaky chrasti jak o zavod. Zato bez proudu i velmi
vyjete potaky treba vynechavaji a musite s nimi dlouho kvrdlat, abyste nasli
polohu, kde to hraje, ale nebudou pritom chrastit.
  Uz jsem opravil hodne stare audioelektroniky a jakmile mi nekde chrasti
potak, napred vymenim kondy v okoli a teprve kdyz to nepomuze, jdu na potak
jako takovy.
  Zdravi Pavel