uz asi neumim ani s osciloskopem - Hodinovy strojek pomoc

Jiří Vojtek konference na vojtek.biz
Úterý Duben 18 12:53:44 CEST 2017

Tak nevim,
Asi uz jsem se dostal do stavu, kdy muzu o vsem jen kecat.
Rozcililo me chovani hodin v nasich kancelarich, ktere nekdo furt nastavuje
a stejne jdou blbe.
Mame klasicky 4 hodiny pro ruzna casova pasma. Takove ktere umi DCF a casova
pasma stoji v poctu kusu ktere potrebujeme majlant tak jsem se rozhodl, ze
si sam neco zbastlim - myslenka je jednoducha - ridit cele hodiny LP PICem a
jednou za cas probudit ESP a na NTP serveru se doptat na cas (ano vim jde to
v jednom cipu, ale mela to byt prace na den)
Koupil jsem nejobycejnejsi hodinovy strojek  viz
http://www.uschovna.cz/zasilka/LI33MBCGETA3E7K6-MN4/
A tam jsem skoncil. Puvodni predpoklad - cela legrace je vlastne krokovy
motor, ktery bude v nasobku Hz tocit koleckem. Nahrada trivialni. No jenze
kdyz jsem zmeril pulsy ktere mi chodi na buzeni civky zjistil jsem, ze to
jede 0,5 Hz ale prokazatelne se kolecko skube kazdou vterinu. Mam digitalni
osciloskop, tak jsem si myslel, ze neco zanedbavam a proto to merim blbe,
ale i pres  ruzne kejkle jsem se vzdy domeril k 0,5 Hz a ted babo teda
conference prosim pekne porad.

J.V.