Mosfet TO220 - 50A

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Úterý Duben 18 03:59:07 CEST 2017

Důležitý je vzorec

E = 1/2*L*I^2

V DS je Eas 60 mJ, takže v prvním přiblížení můžeme tvrdit, že při 50 A může
tranzistor bezpečně požrat energii ze 48 uH.

Pak se k tomu přidají ty ns a zjistíme, že čím víc jich bude, tím větší kus
z Eas ukousnou vypínací ztráty. Tzn. čím méně ns, tím lépe.

Dále ještě zjistíme, že ta indukčnost je v sérii se zdrojem, takže
tranzistor bude nucen sežrat víc energie. Výsledkem je zjištění, že je dobré
mít vyšší UdsMax, protože výkon pálený tranzistorem bude UdsMax*I a čím
větší procento z toho je Uzdroje, tím je energie víc navýšena. Pokud je ale
za tím C, bude se při rozpínání přidávat jen malinký rostoucí rozdíl před a
za T.

Zajímavá je situace při spínání: Tam indukčnost naopak pomůže, protože pokud
se bude tranzistor otvírat rychleji, než jak by měl při daném napětí růst
proud indukčností, zapínací ztráty se místo ohřívání čipu naakumulují do
indukčnosti. To je velmi užitečné zejména pokud je na výstupu C, který
způsobuje, že náběhový proud je mnohonásobkem pracovního.

Pak se vlastně hodí buď co nejrychlejší, nebo naopak hodně pomalé spínání.
Ale to pomalé jen za předpokladu, že spotřebič nezačne ihned žrát významný
proud.

PH