teplotny koeficient rezistorov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Duben 17 21:38:28 CEST 2017

Vies, mne to pripada presne ako overclockeri mcu. Najprv zistia, ze to mcu
ide overclocknut, potom okolo toho "vyvinu" "produkt", potom zacnu
otravovat so zahadnymi chybami typu "vsetko funguje len ked program
prekroci velkost 0x1000 tak to pada" pricom to V ZIADNOM PRIPADE nemoze
byt nasledok overclockovania ale je to urcite chyba prekladaca, a nakoniec
sa zacnu domahat specifikacie pre overclockovanie od vyrobcu (vsetko z
uvedeneho je zo skusenosti). Podobne modna vlna 12-bitovych SAR ADC v
lacnych mcu, kde sa typicky odignoruje fyzika ergo v DS udavanych 5-10 LSB
chyby pri stojacom mcu s idealnym analogovym napajanim - obvykle to
vrcholi nadavkami v smere vyrobcu.

Do lepsich multimetrov sa odjakziva daval hotovy delic na keramickom
substrate,
http://www.mouser.sk/Passive-Components/Resistors/Resistor-Networks-Arrays/_/N-e89l?P=1yyl5i7Z1yyl5n5Z1yyl5wb
. No ano, nestoji 8 centov, na oplatku je k nemu ozajstny datasheet. A v
nom davam do pozornosti parameter subehu teplotneho koeficientu - ahaho, a
on nie je nejaky oslnivy, pritom tie rezistory tu zrejme su z rovnakeho
materialu a ten subeh je priamo ziadany parameter.

Asi preco je to tak.

wek