Vyber mikrokontroleru pro USB

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pondělí Duben 17 19:51:15 CEST 2017

Zdravím,
potřebuji navrhnout co nejmenší modulek připojitelný k mobilu (android) pro sběr dat. Jeden snímač je na I2C a druhý analog (stačí AD  10b.) oba 3,3V napájení.
Jako první mě napadlo použít ATtiny85 s V-USB k tomu stabilizátor 3,3V a hotovo. Bohužel jsem si neuvědomil, že při 3,3V už mi AVR na vnitřní oscilátor na těch
potřebných 12MHz pro USB nepojede.

Takže se přikláním čistšímu řešení, použít uP s hw podporou USB. Zatím jsem si hrál STM32, takže z preferuji něco z nich. Zatím jsem našel jako kandidáta
STM32F0x2 (tam by mělo běžet USB i z vnitřního oscilátoru), ale nejmenší pouzdro (doma použitelné) je QFN32, což je poměrně velké (to AVR s 8 piny by bylo lepší).

Co byste mi mohli doporučit (nejlépe z z výše uvedených rodin, je to jednorázová akce, takže do studia úplně nového uP se mi moc nechce). Samozřejmě je důležitá dostupnost v kusovce v běžných "drogeriích".

Děkuji za tipy

Martin Locker