nabijaci cip pre li-ion akumulator

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 17 17:02:34 CEST 2017


Ano, přesně taková je i moje zkušenost. Plně nabité Li-pol se přes zimu, 
nebo i před dokončením letadla nafouknou.

Li-ion se sice nenafukujou, ale všude kde se píše podrobněji o nabíjení, tak 
uváděli, že by nemělo trvat déle než 4 hodiny a že by se mělo ukončovat 
pokud možno co nejdříve po poklesu I pod užitečnou hodnotu (na té se úplně 
neshodují, ale bývá to 3, 5, někdy i 10 % C). Moje praktická zkušenost je, 
že jim tím roste vnitřní odpor.

-----Původní zpráva----- 
From: Pavel Kutina
Kdyz kupuju modelarske baterky, tak prijdou nabite, co ja vim, ze dvou
tretin. Kdyz na ne nesahnu, vydrzi bez ztraty kyticky uskladnene i pres rok,
po nabiti naplno davaji ty proudy, ktere od nich ocekavam. Kdyz je ale hned
po doruceni nabiju (a rok nepouziju - u mne jsou ty projekty obcas pomalu na
petiletky), tak jsou po roce nafoukle a pomerne obtizne pouzitelne. Nejak se
trochu rozhybat daji, ale maji uz naporad vetsi vnitrni odpor a toho plynu
se uz uplne nezbavi nikdy.

Takze na tom asi neco bude. Nejaka teorie k tomu samozrejme je, ale popravde
receno, ted jsem linej ji hledat :)

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "David Obdrzalek" <David.Obdrzalek na mff.cuni.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, April 17, 2017 2:27 PM
Subject: Re: nabijaci cip pre li-ion akumulator


On 17 Apr 2017 at 10:27, Pavel Hudecek wrote:
> Jediné co 100% vadí je skladování v plně nabitém stavu.

Tohle mi uz delsi dobu vrta hlavou. Proc?

(na rade mist jsem videl psane, ze se Li-xxx maji skladovat nabite na 40%,
50%
apod., ale nikde jsem nenasel vysvetleni. Pouze konstatovani, ze to ma byt
tak a ne
jinak.)

Dale, mam dojem, ze rada zdroju prebira moudra z jinych zdroju a pritom
volne
zamenuje Li-ion a Li-Pol. Je to opravdu pro zachazeni s nimi jedno nebo
prebiraci
mouder jen nerozlisuji, protoze "lithium jako lithium"? 



Další informace o konferenci Hw-list