nabijaci cip pre li-ion akumulator

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Duben 16 22:12:01 CEST 2017

Proměřit, ale ne tak, jak to měří nedomrlí soudruzi s odporem, ale s
náhradním obvodem, simulujícím akumulátor, nebo přímo s akumulátorem.

Jsou zřejmě různě revize toho švábu, s baterkou fungují korektně všechny
verze co mi za těch pár let prošly rukama, ukončují nabíjení dle datašitu.
To jaké mají napětí bez baterky neřeším, to ať si dělají co chcou.

Doporučuji ale rozhodně vyměnit ten odpor 1k2 co určuje velikost proudu na
třetinu až čtvrtinu obvyklé kapacity akumulátoru. Tedy u nového 18650 tam
nervat 1A, ale max 0,7 (já mám cca 0,5A a úplně bytostně cítím jak to těm
aku dělá dobře). U jiných patvarů baterek (li-poly) to dávám na čtvrtinu až
pětinu (co vyjde v E12 řadě odporů). Naopak u LIR2032 to mám na půlce a je
to málo - ledka o ukončení se rožne málokdy, ale nevím jestli je to omezením
švábu (max proud je 20mA).

Nabíjím s tím i nimh, funguje to skvěle, akorát si je člověk musí něčím
ohlídat, třeba arduinem a fetem je odpojit.

----- Původní zpráva -----
Od: Slavo Tomascik
Komu: HW-news
Odesláno: 15. dubna 2017 19:50
Předmět: Re: nabijaci cip pre li-ion akumulator

Male upozornenie. Rovnkako ako u inych obvodov/modulov z ciny, je trochu
problem. Tazko povedat, ktory je original. Fake obvody maju reportovane, ze
neukoncia nabijanie pri spravnej urovni. Co je pre baterie fatalne. To je aj
dovod, preco tie moje moduly zatial lezia ladom - nebol cas ich odmerat.

Staci dat vyhladat TP4056 fake.

http://jimlaurwilliams.org/wordpress/?p=4731
http://blog.koepi.info/2015/05/beware-of-fakecloned-tp4056-liion.html

Takze pred pouzitim pomerat, ci funguju dobre.