UmU6IFNsb3Vwb3bDoSB2cnRhxI1rYSAtIMWZw616ZW7DrSBvdMOhxI1lk

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Duben 10 17:22:06 CEST 2017

Chyba, velká chyba dávat do šrotu tyhle bezva motory.
Kdybyste se tady zeptal, tak bych Vám řekl co tam vede a co s tím.
Jsou to univerzální motory, provozují se v sériovém zapojení.
Minimálně je tam:
- 2 dráty na stator
- 2 dráty na rotor přes komutátor
- 2 dráty na tacho

Často bývá stator ještě rozdělaný na 2 poloviny, takže další dráty.
A případně někdy jsou samostatně dráty pro tepelnou pojistku (někdy je
vřazena do série se statorem).

Právě díky tomu tachu se k tomu dá udělat slušný regulátor se zpětnou
vazbou. A to buď s triakovou regulací a provozovat motor jako AC, nebo
s usměrňovačem a nějakým FETem, a provozovat ho jako DC.
Pro triakový režim jsou k dispozici přímo integráče, určené pro tyto
motory, které mají vstup i pro to zpětnovazební tacho.

PL