antenni zesilovace

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Pátek Září 30 07:46:35 CEST 2016

a/ S wifi na 2.4 ci 5g se to nehada aspon u me

b/ soused 300m radioamater, ale na kv, taky ok. Soused hnedle vedle.. ?

c/odolnost TV vuci cemu ? Jako bleskum ... . Nedavno jsem predelaval u rodicu, byly tam zesilovace nejspis s tim bfr91. Dal pod strechu novou antenu (blesk, pocasi,...), koax s nizkym ubytkem primo do TV bez zesilovacu. Mozna i s jednim rozbocovacem
-4db by to bylo ok. Ono to je o poctu vysilacu, ktere chytite, pokud jste nekde u Nymburka a nejste hodne pod terenem, tak bych tipl, ze chytite i na kus dratu primo. (Takove ty pokojove anteny jsou dle meho soudu u novych pristroju nadbytecne, moc s
tim nepomuzete.)

d/blesk je jina. Stozar na antenu musi byt dle normy v zakrytu chraneny pod urcitym uhlem bleskosvodu. Vzdalenost od bleskosvodu je taky dana, vzdalenost od svodu bleskosvodu mate taky danou. Okapy pripojene take, plech na kominu take. U RD mozna
prijdete na to, ze se to proste nevejde se vzdalenosti, takze to svedete treba i do jednoho svodu, nic jineho Vam nezbude. Dale vlastni stozar by nemel byt vice jak 1/2 uvnitr domu, aby jste nevyhoreli. Vlastni svod od stozaru tedy musite take
uzemnit pokud to nakonec neskonci nekde u bleskosvodu. Napajeci cast zesilovace nekde strcite do zasuvky a nejlepe, aby to slo rovnou do skrine (ne jako posledni zasuvka jak casto byva), jinak Vam vyhori vse v lajne. Do rozvodne skrine by mela jit
ochrana II urovne a nekde potrebujete i prvni, takze jak to mam v jedne v RD. Na konceny rozvod zasuvky je treti uroven. Ovsem i kdyz vsechno dodrzite, tak prepeti/blesk obrana neni. Dale by jste nasel i bleskojitky na antenni svod (ty take udelaji
utlum). Asi jsem jeste na spostu veci zapomnel... . Jako u antenniho zesilovac by mela byt take navstupu nejaka dioda (ktera tam nejspise take neni, jak se setri). Na napajeni zesilovace by take melo byt varistor, transil.

Mate zde ruzne zeme od TV, Zesilovace, Hromosvodu. Pokud Vam neco uderi do hromosvodu, tak bratricek pujde do anteny, zesilovace TV a zalezi jak bude velky i kdyz se budete chranit vsemozne. Vse je nastaveno jen na urcitou pravdepodobnost, neni 100%
jistota.

Jirka