[OT] uklid (skladovani zbytku smd soucastek)

Středa Září 28 10:29:51 CEST 2016

Táta se opravou elektroniky živí, před lety při jednom úklidu
rozmlátil kladivem a nastrkal do popelnice několik obrazovek, co mu
tam ležely jako náhradní díl. Zabíraly dost místa a už pro ně nebylo
využití. Elektronika zastarává a náhradní díly s ní.

Jenže to už je dávno a dnes moji staří rodiče vyhazují věci velice
těžko. To se bohužel týká i starého nábytku, který toho místa zabírá
nejvíc.

Ještě takový postřeh: kdysi dávno jsme u našich na zahrádce občas
pekli buřty. Stačilo na to ohniště ohraničené kameny a něco na sezení
(špalky nebo židle). Plus nějaký venkovní stůl. Postupem času to místo
prošlo následujícím vývojem: židle se na trávě houpou, protože není
rovná, tak tam táta vybudoval vydlážděný plácek. OK, tak nějakou
výhodu to má. Jenže co když svítí sluníčko? Po pokusech s nějakým
zahradním přístřeškem - stanem, kdy to vydrželo tak dva roky a pak se
rozlámaly plastové spojky, takže to nedrželo pohromadě, se postavil
dřevěný altán. Úžasné, skvělé. A když máme altán, tak postavíme i krb.
Když krb, tak i komín. Bylo to ještě docela šikovné. Jednou si ale
naši pořídili skvělý zahradní nábytek do toho altánu. V tu chvíli se
to podle mě zlomilo - ten nábytek je tak masivní, že tam sežral
všechno místo. Plus se tam dostaly další krámy, kusy nábytku ze staré
kuchyně, lednička, jakýsi servírovací stolek, dvouplotýnkový vařič (o
který si moje tehdy pětiletá dcera spálila dlaň, no když to bylo volně
přístupné, byla to jen otázka času), televize (ta tam nesmí chybět),
rádio, velké repráky... když bylo místa málo, vydláždil se plácek
ještě před altánem, aby se mohlo sedět i tam. Na altán se přimontovala
markýza. A to jsem zapomněl, že mezitím vedle vyrostl dřevěný zahradní
domeček (ve kterém je taky televize, stará rozkládací křesla a stará
válenda).

Kdysi stačilo ohniště a špalky na sezení. Dneska je to tam tak
přeplácané a zaplněné krámama, že by bylo lepší tam hodit atomovku a
začít znova.

P.K.