Re: [OT] uklid (skladovani zbytku smd soucastek)

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Středa Září 28 10:04:55 CEST 2016

Ano, nejúčinnější metoda úklidu je vyhazovat. A moje osobní zkušenost říká, že raději hned, než to bude dělat někdo po mě.
Tchán měl dva koníčky, auta a "elektroniku". Tu jsem dal do uvozovek, protože to ještě byla doba elektronková. Měl spoustu kamarádů a jejich známých, kteří když něco potřebovali, tak u tchána se to určitě našlo. Neměl žádný systém, ale vždy věděl kam sáhnout. Když zemřel, nezbylo nám nic jiného, než to vyklidit. K tomu účelu byly přistavena tři velké kontejnery. A protože v té době ještě nebyly sběrné dvory, tak do těch kontejnerů šlo i těch asi 30 ks nefunkčních televizorů a 50 ks starých rádií. Samozřejmě ty kontejnery byly v podstatě malé. Naštěstí se našli tací, kteří si přímo z těch kontejnerů vybírali, co by se jim mohlo hodit. Ve finále, po pěti dnech práce, jsem jednoho sběrače oslovil, jestli nechce i jedno funkční rádio. A protože se mu to zamlouvalo, tak jsem ho vzal dovnitř a překvapil ho otázkou, jestli to nechce i s poličkou, na které to stálo. A když souhlasil, tak jsem to
  z té stěny prostě urval a byl jsem rád, že jsem se zbavil dalšího bordelu. A když jsme pak platili fakturu za odvoz těch tří kontejnerů, tak jsem si jen tak pro sebe spočítal, kolik by to stálo bez těch sběračů.
A shodou okolností jsem byl o minulém víkendu dotázán na možnost využití elektro součástek, které jsou uloženy v jedné dílně. Tak kdyby měl někdo zájem, mohu zprostředkovat. Určitě jsou tam i tranzistory, ale nejspíš ještě germaniové. Jinak to bude tak 60 let stará historie. Jen je problém, že dědicové tomu vůbec nerozumí a myslí si, že zdědili poklad.
Král