RE: Výkon sporákového termočlánku

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Úterý Září 27 14:50:39 CEST 2016

Zdravím,

tak ono se to různě používá, i když sporadicky. Mě to kdysi také napadlo,
trochu jsem hledal a našel třeba firmu, která dělá plynové termoelektrické
generátory pro military použití. Je to tiché, bez mechanických dílů, akorát
to má mizernou účinnost.

Před pár lety také s termoelektrickými generátory experimentovaly různé
automobilky, protože v autě těch tepelných rozdílů je plno, třeba na
výfukovém potrubí jsou vhodná místa. Myslel jsem, že ro byl Mercedes, ale
teď nacházím jen pokusy BMW.
http://www.autoblog.com/2008/09/25/bmw-wins-koglobe-2008-award-for-thermoele
ctric-generator/

A kdo má staré kutilské knížky, tak si jistě vzpomene na termočlánky
nasazené kolem petrolejky a z toho živenou "krystalku" s jedním či dvěma
tranzistory, tyhle návody byly všude možně.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com