Re: Výkon sporákového termočlánku

Úterý Září 27 10:12:48 CEST 2016

No nakonec účinnost 1-2% je taky někdy dobrá. Pokud máte třeba krbová
kamna, na zadní stěnu dáte peltiery a na ně velký žebrovaný chladič,
projde vám tam teplo pár KW a pokud je to krb s výměníkem, uděláte se z
toho třeba 20W pro oběhové čerpadlo. Teplo neztrácíte, takže vlastně o
nic nejde. Ale pokud cílem má být výroba energie, tak vyšší účinnost by
měl parní stroj.
http://www.parnistroje.cz/ramprod.htm
Zrovna tak jako když chcete doma topit teplem z venku, tepelné čerpadlo
s varem/kondenzací chladiva je na tom taky s účinností o dost líp, než
peltiery.

Anděl