Re: OT: oběhové čerpadlo WILO

Standa Palas stpalas na volny.cz
Neděle Září 25 12:35:24 CEST 2016

Dobrý den

S čerpadly Wilo přicházím do styku často. Pokud Vám vydželo 15 let, tak
si můžete gratulovat. Oprava elektroniky je obtížná ale možná je.
Bohužel 15 let staré čerpadlo bude mít i vychozená ložiska a ty se
sehnat nedají. To čerpadlo se myslím dá zapojit i bez té elektroniky
jenom na rozběhový kondenzátor. Pak ale jede jenom na maximum a je to
spíš nouzovka. Ale měl jsem takhle zapojené čerpadlo několik let než
jsem tam dal jiné a fungovalo dobře. Ta elektronika na těch starších
čerpadlech byla velmi poruchová. Stávalo se mi, že krátce po záruce
přestala fungovat skoro polovina čerpadel- všechno vadná elektronika.
Teď už je to lepší. Možná bych někde doma našel použitou funkční
elektroniku k Vašemu typu ale nemá to smysl opravovat. V čerpadle jsou
nějaká uhlíková ložiska která už budou mít dost za sebou a i když si teď
opravíte elektroniku, po půl roce Vám začne čerpadlo klepat a budete ho
muset stejně vyměnit. Stejně tak pokud necháte jednou použité čerpadlo
vyschnout a po delší době je použijete, je velká pravděpodobnost, že s
ním pak budou problémy. Topenáři kteří to znají nechávají čerpadlo i po
případné dočasné demontáži vždycky zavodněné - třeba jen v kýblu s vodou
(samozřejmě tak aby se voda nedostala do motoru).

Jeden čas jsem i elektroniky pro ty dražší čerpadla opravoval. Většinou
to byl vadný spínaný zdroj. Teď už to dělám jenom ve stavu nouze.  Pokud
je to starší čerpadlo, tak je lepší navrhnout výměnu za nové než mu
opravovat elektroniku a pak po roce tam stejně dávat nové čerpadlo.

Staňa