Re: Urychlení leptání vibracemi?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Září 23 12:37:47 CEST 2016

Tohle plánuju udělat taky, ale chci to slepit z plexi.
To vytištění je docela zajímavý nápad, asi už budu muset tu 3Dprn
taky pořídit.
Podle barvy roztoku to asi leptáte v persulfátu.

Já to probublávání plánuju proto, že chci konečně zprovoznit leptání
v alkalické lázni. V létě není problém leptat v kyselé lázni venku,
ale na zimu už konečně chci zprovoznit tu alkalickou, která se dá
provozovat doma aniž vše kolem zrezne.
Zkusil jsem to zajím jen v kádince a funguje to pěkně.

S tím položením PCB na hladinu - já se vždycky bojím, že mi tam
někde zůstane bublina vzduchu. Tak to dělám normálně ponořené
a PCB nakláním tam a zpět špejlema. Používám HCl+H2O2,
tak to jde celkem rychle. Když jsem několikrát použil persulfát,
tak to leptalo strašně dlouho. Tak jsem nakonec udělal provizorní
kývačku, která nakláněla desku s nádobou tam a zpět.

U těch kyselých lázní se snad nejlepšího efektu dosahuje rozstřikem.
Ale to jsem jenom četl, nikdy jsem to nezkoušel.
Nevím, jestli by to fungovalo i s tou alkalickou lázní, ale možná ano.
Pak by to bylo úplně super.
U alkalické lázně mají ty bubliny důvod nejen míchat tou lázní, ale
hlavně přívádět k místu leptání kyslík, který se aktivně účastní
leptacího procesu. Tak to by ten postřik možná řešil taky.

PL