[OT] Kinect - proste ta videohra, jak se hraje telem

Doležal Dušan duffa na email.cz
Pátek Září 23 09:21:15 CEST 2016

Zdravim,

my jsme kdysi deckam koupili Xbox s Kinectem (tu prvni verzi) a musim
rict ze to melo dost velky uspech a nakonec se na tom celkem vyblbli i
dospeli. To snimani funguje az prekvapive dobre, zvlast s ohledem na
casto bidne osvetleni mistnosti (v nekterych hrach vidite co snima
kamera). Krome her existuji i nejaka cviceni a tam to docela pekne hlida
jestli delate cvik spravne, nekde se da najit i ktere klouby to "vidi",
navic novejsi verze by mely byt mnohem presnejsi. Na druhou hodne zalezi
jak dobre to pak implementuje samotna hra, nekde to je udelane velmi
pekne, nekde proste staci nejak mavnout a ono to taky vezme. Pekne na
tom je to ze u vetsiny tech her si clovek fakt docela zacvici, takze
kdyz uz ty decka nejdou ven a hraji hry, tak se u toho aspon hybou. A to
fakt docela hodne, vetsinou koncily po hodine jenom ve spodnim pradle a
pot z nich tekl proudem, kdyz si takhle zaskacete a nejste na to zvykly,
tak to druhy den pekne citite :-)

Nevyhoda je v tom ze pocet cinnosti ktere se takto daji ovladat je
docela limitovany, takze je relativne malo her kde se kinect vyuzije. S
konzoli dostanete zakladni disk s asi sesti celkem zabavnymi hrami, pak
jsou celkem povedene dva dily Kinect Sports (navic i levne, ja je kdysi
kupoval pekne draho), pak nejaka ta cviceni, tancovani, ruzne
presekavani ovoce a podobne ptakoviny, ale dal uz asi neni moc co
vymyslet. Samozrejme existuji dalsi tituly, nekdy i celkem prekvapive
chytlave (u nas treba mela velky uspech hra kde se proti vam blizi stena
s ruzne tvarovanymi otvory do kterych se clovek musel ruzne nastelovat
aby tim prolezl), malym deckam se urcite bude libit zviratkove
Kinectimals, ale celkove je pocet her celkem omezeny (uz to teda ale par
let nesleduju). Jo a jedno mensi omezeni, vsechno je jenom v anglictine,
casto navic hlavne mluvene, ale to bych dnes asi povazoval spis za
vyhodu, decka s tim problem nemaji a trochu se i uci. Jo a jeste jedna
vec, potrebuje to fakt docela velky prostor, jinak to neni ono, zvlaste
u her kde hraji dva proti sobe. Takze pokud nemate hodne velkou mistnost
tak se clovek nevyhne uklizeni nabytku coz je pakarna, u nas to byl
nastesti jen konferencni stul.

Sumasumarum, bylo to docela drahe ale decka to drzelo celkem dlouho, a
to nejen nase ale i plno navstev, nekteri k nam chodili hlavne kvuli
Kinectu :-) Ted se na to spis uz jen prasi, ale obcas si to jeste
zapnou, navic pokud nekdo hraje i jine hry nez pro pohybove ovladani,
tak mu porad zbyva klasicka konzola.

Dusan Dolezal