Re: UV LED osvitovka a vliv vyzařovacího úhlu LED

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Září 22 21:36:26 CEST 2016

Pro rychlé posouzení rovnoměrnosti osvitu používám obyčejný
bílý papír jako stínítko. Tedy z jedné strany svítí LED, z druhé se na
to dívám a okometricky hodnotím. Pro výkonové LED asi raději
víc papírů na sobě.

Např. pro posouzení optimální vzdálenosti, kdy se kužely jednotlivých
LED slijou do rovnoměrného pokrytí, to funguje naprosto dostatečně.
Dal by se tak i celkem snadno orientačně změřit vyzařovací úhel
jedné té výkonové LED a z toho odvodit minimální poměr mezi
roztečí LED a vzdálenosti od povrchu.

Očím se dá ulevit obyčejnými slunečními brýlemi, případně pro ty
výkonové LEDky pak laserovými brýlemi. Mám levné laserové brýle
z eBay a ty moje nevýkonové LED jsou při přímém pohledu vidět jen
jako velmi slabě svítící tečky.

PL