RE: UV LED osvitovka a vliv vyzařovacího úhlu LED

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Září 22 07:24:08 CEST 2016

Já používám 2 kusy 10W LED a svítím z cca 30cm 1min 45s. Funguje bez problémů. Napájím to NB zdrojem popostrčeným na 22V a za tím měnič (zdroj proudu) s PT4115E - obvod pro řízení LED.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Thursday, September 22, 2016 2:50 AM
To: HW-news
Subject: UV LED osvitovka a vliv vyzařovacího úhlu LED

Je tu prosím někdo, kdo provozuje více UV LED osvitovek na tišťáky
a má LEDky z různým vyzařovacím úhlem?
Zajímalo by mě, jestli se dají poznat praktické rozdíly mezi nasvícením
LED s úzkým a širokým vyzařovacím úhlem.

Používám osvitovku s LEDkama s úhlem 140 stupňů. Nemám žádné
problémy s podsvitem, ale nemám to s čím srovnat (používám negativní
fotoresist, laminovaná fólie).
Mám pytlík LEDek z eBay s hodně úzkým úhlem, odhadem tak 20-30 stupňů.
Tak zvažuji, jestli by stálo zato postavit novou osvitovku. Ale tady už bych
musel svítit hodně zdaleka, nebo to dát hodně nahusto.

LED pásky mají myslím všechny kolem 120 stupňů. Jaké s tím máte
zkušenosti? A z jaké dálky svítíte?
Já na své 140 st. osvitovce mám rozteč LED 15mm a svítím ze 30mm,
proud LED mám cca 16.3mA a svítím minutu.

A poslední dotaz: zrealizoval někdo vysokonapěťovou osvitovku, např.
přímo z usměrněných 230V (a asi s nějakou stabilizací)? Nebo třeba
s nějakým step-up a provozem někde nad 100V?

Díky.
PL