VKV jednotka s ECC85

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Úterý Září 20 12:35:02 CEST 2016

Aha, přehlédl jsem....to namotávání na druhou stranu by mohlo mít za následek posunutí mimo pásmo, kde skoro nic nevysílá. Pro kontrolu: když je jádro nejvíc zasunuto v cívce, měl by být ukazatel na nejvyšším kmitočtu. Nejnižší indukčnost, protože je jádro hliníkové. Obráceně než u feritu.
Když už točíte těmi hrnky, zkuste je vytočit skoro nahoru. Neobjeví se nějaké stanice? Chce to ale trochu lepší anténu, aspoň dipol.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: "hwnews konference" <hwnews na cncnet.info>
Příjemce: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 20.09.2016 12:18
Předmět: Re: Re[4]: VKV jednotka s ECC85

 http://www.oldradio.cz/schemata/ts805sn.pdf ale jo je to v tom co jste poslal na strane 12 kapitola 3.24 - zminene napeti slouzi prave ke kontrole proudu oscilatoru. Me trochu mejli to, ze to napeti je ZAPORNE vuci kostre. Namerim nejvice -0.2V.

Jak jsem psal tak jsem to nejdriv vse vyzkousel jen s vyfoukanim prachu, az nasledne s umytim v saponatu. Vse jsem od vody vyfoukal vcetne tech hrnicku. Co se tyka nasunuti jader - mam je urcite spravne - do civky oscilatoru (ta kde jsou dve vinuti) jde jadro bez zapichu.  Pokud tohle neprehodim tak se potom da udelat jedine chyba ve smeru namotavani na hridel ladeni, ale to me v tuto chvili nemusi trapit.

To kde byly vytocene hrnicky vim - mam to poznacene - navic ono to na ne i reaguje - pomoci toho jednoho jsem schopen nastavit i nejvetsi napeti (proud oscilatoru) na tom mericim bodu.