NiZn akumulatory

Pondělí Září 19 20:24:29 CEST 2016

praktické zkušenosti ne, ale vyguglil jsem tohle
https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=34363
Má cenu to používat? Myslím že na počet cyklů to bude podobné, jako byly
články Grandcell.
http://www.ges.cz/cz/um-3-al-grandcell-GES07600871.html
Taky s tím kde kdo experimentoval a dnes je už nikde nekoupíte. Když
budete dobíjet nenabíjecí alkalický článek se stejným omezením
dobíjecího napětí jako pro článek RAM (chemie je tam dost podobná),
neměl by bouchnout (alespoň moje pokusy všechny vydržely) a taky ho
aspoň 3x dokážete rozumně použít.

Zkoušel jsem takhle dobíjet alkalické 9V baterie, dobíjecí napětí jsem
dal stejné jako napětí nové baterie. Zařízení z toho bralo pár uA,
pracovalo to v rozmezí venkovních teplot. Nedobíjená baterie byla za půl
roku vybitá, dobíjená za půl roku vyteklá.

Anděl