Rekonstrukcia el. rozvodov v byte

Martin Hanek martin na hanek.net
Neděle Září 18 10:05:46 CEST 2016

Obecně říkají elektrikáři několik důvodů:
- v koupelně (i na světla) vždy fíčko 30mA
- na zásuvky fíčko má smysl, ale 30mA může být někdy citlivé, dává se 100mA
- na ledničku a mrazák fíčko ne, nebo samostatné, aby se při výpadku
jiného fíčka nezkazil obsah
- na světla jinde fíčko není nutné, dokonce ani není doporučováno,
abyste se nepřizabil po tmě, když Vám fíčko zásuvek vypadne a jdete jej
nahodit
- no a on se problém mnohem lépe hledá, když můžete vypínat jednotlivé
větve - tady se s výhodou použijí jističe s odpínáním nuláku - kdo
hledal závadu, kdy vypadávalo fíčko i při vypnutých všech jističích, ví
o čem píšu
Ono je lepší více fíček u domu, kde je rozsáhlá elektrika, u bytů to
není tak nutné. Samozřejmě je nutné používat zdravý rozum, univerzální
návod neexistuje.

Martin Hanek