Zlobivy vektorovy potencial

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Září 17 15:09:50 CEST 2016

Úplně stejně jako B a E. A se o stínění stará, úplná "vlnová" rovnice
pro A má nenulovou pravou stranu - to jsou ty zdroje pole. A stejně jako
zdroj to může znamenat něco jako pohlcení, prostě útlumový člen v řešení.
Pozn. To vlnová je v uvozovkách, správná vlnová rovnice má pravou stranu
nulovou. Nicméně obecný termín pro tuto rovnici neznám, mohl bych klidně
napsat, že je to Maxwellova rovnice pro vektorový potenciál, ale zase by
bylo nutné uvést kalibrační podmínku a tak to zamotat ještě víc, než už
je to zamotané od přírody a pánů vědátorů.

Mrazík