Rekonstrukcia el. rozvodov v byte

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Září 17 11:27:00 CEST 2016

Kombinovaný chránič je asi 5-10x dražší, než jistič. Kombinace 1 chránič na
několik jističů je tedy výrazně levnější. Kdybych někomu řekl, že jen
jističe do rozvaděče budou stát 10 tisíc... Remcat budou i když řeknu, že
bude stát 3500, protože oni si spočítali, že 16 jističů stojí 2000.

Zajímalo by mě, jak to ty Bonegy mají s možností použít propojovací lištu:
- Dají se použít 2 jednofázové na L a N?
- Dělají k tomu kombinovanou L+N?
- Dělají k tomu kombinovanou 3L+N?

Jinak je hodně chráničů peklo už kvůli nemožnosti použít lišty.

Přehlednost při kombinaci více jističů na 1 chránič je např. zajistitelná
tak, že každý řádek rozvaděče má vlevo jeden chránič pro ten řádek. Ale i
obecně to jde tak, že chrání jističe napravo. Nebo jsem viděl, že uvnitř
řádku byly 2 chrániče, levý se týkal jističů vlevo, pravý vpravo od něj.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Vláďa Anděl
No já nevím, ale přijde mi jednodušší dávat jistič/chránič kombinovaný,
než dávat zvlášť chrániče a pamatovat si, který je na co. Dával jsem tyhle
http://www.bonega.cz/go.asp?odkaz=elektro/pep_chranicojistic_rcbo_6ka.asp
Odpojuje L i N a nemusíte pro chrániče pamatovat na další volné místo v
rozvaděči, máte jednoduché drátování. Jsou i za rozumnou cenu.
Jen bych rád někde zjistil, jak je to se spolehlivostí. Klasické
chrániče vybavují přímo rozdílovým proudem, tyhle RCBO mají zesilovač.
Nějakou dobu po začátku výroby řešili problémy s asi příliš rychlou
odezvou, dokázalo to vypadnout při nějaké špičce. Dokonce někdo psal že
to vyhodilo rušení od frekvenčního měniče. Dělali nějaký dotazník,
jestli zákazníci dávají přednost vyšší rychlosti, nebo odolnosti proti
vypadnutí. Kupoval jsem je až po této optimalizaci, tak snad...
Anděl