Rekonstrukcia el. rozvodov v byte

Pátek Září 16 20:58:34 CEST 2016

Otázka zda husí krky - je to závislé taky na typu instalace a stavebního
materiálu. V bytě ze 60. let, kde už víte kde potřebujete zásuvky,
můžete použít třeba ty CYKYlo přímo ve zdi. Já mám novostavbu z
betonových skořepinových tvárnic. Tam je dost nerozumné dělat vodorovnou
drážku přes celou stěnu. Nosná tvárnice šířky 20 cm má jen tři 20 mm
betonové skořápky a mezi nima dutiny. Jednu odfrézujete a dost podstatně
narušíte pevnost. Proto jsem vyřezával jen kousky výztužných žeber a do
mezer jsem dával husí krky. Kabely jen tam, kde je jasné, kam povedou.
http://vaelektronik.cz/dum/original/4_zdeni_1_tvarnice.html
Pokud si vzpomenu že chci někde další zásuvku, není problém.

Velikost bytového rozvaděče - myslel jsem si, co tam mám místa. Dvě řady
tuším že po 12 modulech. Hodily by se tři řady :-( Dával jsem nakonec na
některý jistič dva různé obvody, třeba topení (TČ má svůj rozvaděč s
motorvým spouštěčem) a světla (centrální 3f zdroj pro ledky, zálohovaný
baterkou se solárem). Nakonec mě zachránily jednomodulové
chráničojističe Bonega. Nevím, jak jsou na tom se spolehlivostí, ale
hlavně že se vešly.
Na ledničku jsem dal taky proudový chránič, ale je na něm jen ta
lednička. Nedával jsem chránič tam, kde je pevný přívod. Bojler, sporák,
to topení + světla (TČ má chránič ve svém rozvaděči, pro světla je na
pevném přívodu centrální zdroj SELV).
Anděl