Re: simulátor elektronických obvodů

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Září 15 15:55:29 CEST 2016

Pokud je řeč o linuxu, pak jednoduché klikátko je Qucs. Není to nic moc,
ale na jednoduché věci úplně postačí.
Pak je možnost použít CLI program a pro vygenerování netlistu použít
třeba Kicad viz.
http://vyvoj.hw.cz/software/navrh-elektroniky-v-programu-kicad-11-dil.html.
Popisuje tam použití gnucap, já osobně používám ngspice, ale
principiálně je to stejné. Jde to použít na dost složité modely,
nevýhoda je, že je potřeba vědět jak to funguje. Takže nastudovat manuál
a pochopit modely. Protože ne všechny modely nalezené na webu správně
fungují - např. pro 555 fungoval jen ten, co byl složen podle náhradního
schématu z diskrétních prvků.

Mrazík