Re: Pb akumulátory

Neděle Září 4 19:20:01 CEST 2016

> Akumulátor se mi po zhruba 14-ti dnech dobíjení 100mA podařilo oživit.

A dá se něj spolehnout?

> Automobily jsou asi nejčastějším výrobkem kde je Pb akumulátor umístěn, a
> paradox nefukčnosti akumulátoru je tady řešen tak, že se používají
> akumulátory s možná 100* větší kapacitou, než jaká je k nastartování
> doopravdy potřeba.

Autobaterie je konstruovaná tak, aby dala na krátkou dobu vysoký
proud. V ideálních podmínkách stačí relativně malá baterie, ale v těch
nepříznivých případech (jako je tuhá zima nebo že vám něco tajně žere
energii) tu možná 100* vyšší kapacitu oceníte.

Pb akumulátor v autě asi bude kompromis vlastností (cena, hmotnost,
teplotní rozsah, poměrně jednoduché dobíjení...), asi by se našla
technologie, která by Pb v něčem předčila, ale naopak by v něčem byla
horší.

P.K.