Pozor na PSpad (LPCXpresso+diakritika)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Říjen 30 13:21:00 CET 2016

Tak ještě update:
Zmatky nedělá LPCXpresso, ale PSpad:
- Při kliknutí pravou, dám-li "Edit with PSpad" a potom přepnu na hex, se
vždy když je diakritika, objeví 16b.
- Při kliknutí pravou, dám-li "Edit with PSpad (hex)" se objeví 8b, nebo
UTF-8 podle skutečného obsahu souboru.
- V menu Formát se při zaškrtlém "Automatická detekce CP" za všech okolností
objevuje zaškrtlé "Windows (CP1250)"

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Hudecek
Vypadá to, že LPCXpresso si kóduje jak se mu zrovna hodí. Když jsem to před
prvním dotazem zkoumal, dotyčný soubor obsahoval jednobajtové znaky, v době
psaní druhé zprávy měl dvoubajtové a teď má zas jednobajtové:-) Nebo se to
tak jeví PSpadu při hexa zobrazení...

GCC má asi naštěstí nějakou autodetekci, takže když vstupní formát neuvedu,
funguje to OK...

Update: Teď jsem dal kompilovat a už je tam zas 16b:-)

Oprava mailového klienta mi připomněla mojí opravu klávesnice:
- Klávesnice "Česká" obsahuje QWERTZ a různá písmenka při stisku Alt
generují různé znaky z anglické klávesnice.
- Mně se QWERTZ nelíbí, tak chci "Česká QWERTY". Ale ta z nějakého neznámého
důvodu nemá jen opravené Y/Z, ale navíc neumí ty kombinace s Alt, takže když
si k takovému počítači sedne někdo jiný, nenapíše ani @.
- Vzal jsem tedy DLL "Česká" a prohodil Y/Z:-)

PH