Hromadne prejmenovani identifikatoru C

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Říjen 24 14:52:27 CEST 2016

Mně to API Clang AST připadá dost příšerné. Ale spíš je to blbě popsáno
jako u mnohých jiných API. Ale že by clang nerozuměl syntaxi jiných
C/C++ překladačů, to se mi nezdá. Pokud si s kódem poradí gcc, pak by si
měl poradit i clang. Kdysi jsem to zkoušel i pro Cortex-Mx, chodilo to,
jen gcc umí o trochu lépe optimalizovat. Clang má zase tu výhodu, že
jediný nástroj podporuje více cílových architektur.
Co se týká původního dotazu, dělat přejmenování nějak "hromadně" asi
není nejlepší nápad. Dobré IDE umí přejmenovat název proměnné nebo
funkce v rámci celého projektu, tj. nahradí všechny výskyty novým názvem
a dělá to opravdu na úrovni AST, tedy parsuje si zdrojáky, takže to
provede obvykle naprosto korektně.
Já třeba používám kdevelop a tam je to na 2 kliknutí, obdobně to má
QtCreator a zřejmě to umí i okenní Visual Studio nebo jak se to dneska
jmenuje. Sice to bude trochu otrava, ale povede k úspěchu. A je lépe nad
tím trochu přemýšlet, co je opravdu potřeba přejmenovat a co ne. Třeba
pro některé statické proměnné a funkce to možná vůbec nebude potřeba.

Mrazík