Re: Bezpečnost připojení - was: Bezpecnost ESP8266

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 23 15:19:01 CEST 2016

Myslím, že možnost vzdáleného připojení k PLC z PC je docela legitimní
požadavek.
Zvlášť když instalovaná průmyslová linka je třeba 1000km daleko.
Proč jen WiFi nebo BT? Proč ne drátový Ethernet (tak to dělám já)? Dneska ho
snad každé jen trochu lepší PLC umí.
Ale i to připojení přes WiFi/BT simulací sériové linky může být použitelné.
A zabezpečit se to určitě dá (přístup jen z vyhrazených adres, vhodně
zvolené
šifrování, u málosériových věcí i "security through obscurity" atd.).

Nakonec celé Industry 4.0 není nic jiného než propojení všeho se vším.

PL