OT: Raspberry Pi - problem s cached

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Říjen 20 10:24:13 CEST 2016

Zdravím,
  ano, toto je správný příspěvek, mám ale zkušenost s tím, že v real-time
aplikacích zejména na slabších CPU je lepší, pokud je paměť opravdu volná,
protože je-li rychle potřeba, je hned k dispozici, na rozdíl od cache,
která, pokud jde např. o nějakou zápisovou cache, musí být nejdříve
zapsána a uvolněna. U čtecí cache to nevadí, tu lze zahodit rychle.
  Používám na těchto systémech příkaz echo 3 >/proc/sys/vm/drop_caches,
který jednorázově uvolní, co to dá. Osvědčilo se mi mít ho ve scriptu,
který každou noc ověřuje množství volné paměti u embedded systémů a udělá
to, pokud je množství volné paměti kriticky malé (mám nastaveno pod 6
MB). Výrazně to stabilizuje chod např. Asterisku.
  Zdraví Pavel