iMAX B6, bolo: NiZn akumulatory

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 15 21:13:00 CEST 2016

Mezi těmito dvěma napětími žádný takhle přímý vztah není. A z praktického
hlediska je to jedno, zařízení prostě musí umět fungovat od konečného
vybíjecího do konečného nabíjecího, s rezervou na obou stranách. Tzn. aby
neumřelo, když bude horké od sluníčka a dám do něj plně nabitou bat. a aby
při vybití nezatuhlo, dřív než se korektně vypne.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Labaj
Nikdy mi nebyl jasný (a stále není) vztah mezi koncovým nabíjecím
napětím a jmenovitým napětím LiIon. Tedy jestli LiIon se jmenovitým
napětím 3.6V by měl končit na 4.1V a ten se jm. napětím 3.7V pak
na 4.2V, nebo ne.
Ono to může být tak i tak. Buď je to u těch 3.6V celé posunuté o 0.1V
dolů, nebo může být max. napětí stejné a liší se jen sklon vybíjecí
křivky (je strmější).
Je zajímavé, že výrobci téměř bez výjimky na článcích neuvádějí
max. nabíjecí napětí, přitom je to snad ještě důležitější údaj, než
jmenovité napětí. A sehnat k baterkám datasheet je velmi často nemožné.