zoznam ARM Cortex-M

V P vvitty01 na seznam.cz
Středa Říjen 12 12:09:35 CEST 2016

ARM pochopitelne FPU nabizi jako option (s vyjimkou nejmensich jader typu M0
a M3). U Cortexu je to volitelna soucast, takze zalezi na vyrobci zda
vyhodnoti jeji potrebnost (a taky ochotu zakazniku za ni zaplatit - neni to
zrovna malo hradel).

Pridani logiky na spravne cteni nezarovnanych adres znamena prodlouzit
kritickou cestu takze vyrobce musi bud pouzit rychlejsi tranzistory (a bude
to vic zrat a nedostane to dostatek + v ratingu AAAAAA+++++++++++) nebo
snizit maximalni frekvenci. A nebo nechat uzivatele cist jen zarovnana
data...

Pokud máte zájem, navštivte naši stránku o mašinkách - http://www.pojezdy.eu

---------- Původní zpráva ----------
Od: d.petr <d.petr na post.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 11. 10. 2016 17:25:21
Předmět: Re: zoznam ARM Cortex-M

"Tomáš Hamouz wrote on 10.10.2016 16:17:
> Čistě ze zvědavosti, co je na ARMech tak špatného?
> Případně, jak by měl vypadat procesor který byste ohodnotil jako
> dobrý?

Třeba mě překvapilo, že když se nechá načíst 4bajtový int z adresy
nezarovnané na 4bajty, tak se přečte úplný nesmysl. To by mě prostě
nenapadlo, že normální (natož dobrý) procesor udělá. Že ne moc starý ARM
v dnešní době neobsahuje aritmetický koprocesor (fpu), to je taky divné
(Intel je začal dávat v 1. polovině 90 let minulého století). Pracovní
výkon mi taky nepřipadá oslnivý (ani s ohledem na frekvence) atd. Něco z
toho bude asi subjektivní, ale - prostě můj názor.
P.