zoznam ARM Cortex-M

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Říjen 11 18:10:04 CEST 2016

>Třeba mě překvapilo, µe kdyµ se nechá načíst 4bajtový int z adresy
>nezarovnané na 4bajty, tak se přečte úplný nesmysl.

Od ARMv6 je toto option, obvykle zapnuty; ak nie je (Cortex-M0), tak sa
vyvola exception.

Mimochodom, je to kompromisna zalezitost: na unaligned access treba
jednoducho nie bezvyznamne mnozstvo logiky naviac, co pochopitelne moze
sposobit aj celkove spomalenie kvoli predlzeniu drah; a unaligned access
trva dvakrat dlhsie, takze ak to nejaky neznaly uzivatel zneuziva tak
nadava, ze procesor je pomaly.

>®e ne moc starý ARM
>v dne±ní době neobsahuje aritmetický koprocesor (fpu), to je taky divné
>(Intel je začal dávat v 1. polovině 90 let minulého století).

Toto je samozrejme tiez option a znova je to o kompromise, o ktorom
tentokrat rozhoduje vyrobca konkretneho cipu.

>Pracovní
>výkon mi taky nepřipadá oslnivý (ani s ohledem na frekvence)

Toto je pofiderne vyjadrenie sa k velmi zlozitej problematike,
pravdepodobne vyplyvajucej z porovnania jablk s hruskami.

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list