zoznam ARM Cortex-M

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Říjen 10 23:41:59 CEST 2016

>	Nevím, jak to dìlá, jsou to prostì takové módní vlny, které se obèas
>urvou (jako napø. kdysi zaèal vítìzit dost mizerný vyhledávaè google;
>ne, ¾e by dneska byl dobrý).
>	Co jsem potkal ARMy já, tak to nijak dobré procesory nebyly (nejsou).
>Ale zøemì rozdávají licence "za babku", tak kdo chce dìlat procesor,
>koupí ARM.

Nemyslim si, ze tie licencie su za babku. Dovod uspechu je iny, a ma vela
faktorov.

ARM prisiel s ponukou v spravnom case - v case, ked aplikacie zacali
prerastat cez hlavy 8-bitov a ked sa technologie rozvinuli tak, ze jednak
na priemerny cip tych milion tranzistorov vojde, druhak staci nahadzat do
pocitaca tucne navrhove subory a hotovo. Prisiel so spravnou ponukou - tie
jadra su vyoptimalizovane, dost dobre odladene (to nie je male slovo a
oceni ho kazdy, kto vie, co stoji sada masiek), maju hafo optionov; a
nejde len o jadra, je tu aj to spojivo - zbernice, rozhrania k nim a
cache; systemove periferie (prerusenia, memory management); debugovacie
periferie - znova, kazdy co sa pokusal k holemu procesorovemu jadru nieco
prilepit, toto vsetko tiez oceni. K tomu iluzia dokumentacie (je to naozaj
vela, ked sa rataju strany; kazdy kto to raz cital vie ze je tam viac
bieleho miesta a copy-pastnutych kydov nez relevantnej informacie, ale
vsetci vieme ze kupuju manazeri, a ti to necitaju len rataju strany). K
tomu ocividne ochota spolupracovat - prvi adopteri jednotlivych jadier su
spominani ako partneri pri vyvoji. Zrejme aj cena bola spravna, k tomu sa
neviem vyjadrit, ale nikoho som nepocul vykrikovat, ze ake to bolo uzasne
lacne. K tomu ponukaju komplexny ekosystem vyvojovych a ladiacich
prostriedkov cez partnerov ale dokonca aj priamo oni sami (Keil, mbed). A
k tomu pride ten vlnovy efekt, ktory ste spomenuli, aj ked ja tomu hovorim
s despektom efekt "aj ja, aj ja".

>	(Teda ¾e i Zilog, to je smutný.)

To uz davno nie je Zilog ale IXYS.

Ono to vlastne suvisi - Z80 bol najuzasnejsi 8-bit vsetkych cias ale
marketingovo mozno Z8000 bol najuzasnejsi 16-bitovy procesor vsetkych cias
a mozno Z8 boli uzasne jednocipy, ale ani jedno ani druhe nejaku
nezmazatelnu dieru do sveta neurobilo, a dovodom je prave to ze ta
technicka uzasnost nestaci.

wek