Re: Jak změřit, kudy teče malý proud na DPS - podruhé

Pondělí Říjen 10 02:46:30 CEST 2016

Až na to termoelektrické napětí. Je potřeba se k tomu chovat slušně,
nezahřát prstem místo, kde chci měřit.

Když jsme dělali měření NiCd baterek, byla snaha co nejjednodušeji měřit
proud od 0,1 do 400A. Byl tam bočník 400A/60mV a 25A 150mV. Na těch 400
byl další rozsah 80A, zesílilo se to 1:5. Stejně se z 25A udělal rozsah
5A. Těch 12mV na rozsahu 80A bylo 4000 dílků, 3uV na dílek. 5 m plochého
kabelu se samořeznými konektory nebyl problém. Problém byl, když se tam
pustil velký proud a pak malý. Bočník se ohřál, jenže každý konec jinak.
Pak to na malém proudu kecalo. Při měření k tomu nedocházelo, jen při
nevhodně zvoleném postupu při kalibraci.

Anděl