odrazeny vykon u nezapojeneho optickeho vlakna

balu balu na k-net.fr
Neděle Říjen 9 15:25:15 CEST 2016

zdravim,

pred casom sme sa tu bavili o optickych vlaknach. Zaujimala by ma aka je
typicka hodnota return loss nezapojeneho, single modoveho konektora.
T.j. kolko odrazeneho vykonu sa naviaze naspat do konektora a postupuje
vlaknom naspat ku zdroju.

U koaxialnych/konektorov kablov je to pomerne jednoduche, lebo su male
vzhladom na dlzku vlny, siri sa tam aj iny mod. Takze velka cast vykonu
sa odrazi naspat.

U single mode optiky je to predpokladam ine, pac velkost vlnovodu je
porovnatelna s dlzkou vlny a nezakonceny konektor sa bude chovat skor
ako antena.

Zaujima to s ohladom na interferenciu symbolov. Keby som mal na tom
istom vlakne zapojenych viacero prijimacov a jeden by sa odpojil, co
budu vidiet tie ostatne...

b.