zasuvka TV, radio, internet

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Neděle Říjen 2 21:00:04 CEST 2016

> Už mám tu zásuvku doma. Ten zářezák je buď parodie na zářezák, nebo to
> má fungovat nějak jinak. Břity tam nejsou a nevím, proč je ta vidlička
> na šikmo.

Komu není rady, tomu není pomoci, tohle mi do firmy nesmí...

a) břity by tam měly být, resp hrany a tady je to parodie na hranu.

b) Našikmo/rovně - v LAN zásuvkách v ČR jsou dva hlavní typy zářezových
kontaktů. Jeden je 110ka (alias IDC) ten má kontakty kolmo k zařezanému
kabelu. Druhý je Krone (alias LSA) ten má kontakty šikmo k zařezávanému
kabelu. Na montáž/zařezání kabelů jsou zařezávací nástroje a jsou
vzájemně nezáměnné. Naštěstí jsou oba výrazně odlišné.
Pro Krone je obvyklý takový plasťák s měřením hloubky zasunutí kabelu do
kontaktu a nůžkami na odstřižení přebytečného konce kabelu.
Na 110 je robustní narážeč "boxer" ve stylu dlátového oboustraného
nože/bitu zasouvaného do odpružené rukojeti s nastavitelným momentem
indikace síly zatlačení do konektoru. Na jedné straně zarážecího nože je
jen vybroušený narážeč, na druhé doplněný odřezávacím nožem na uříznutí
přebytečného konce kabelu na hraně 110 bloku.
Plusem u toho nástroje pro Krone je vyklápěcí háček na vytrhnutí
zařezaného kabelu z konektoru. Do boxeru pro 110ku se sice dá sehnat nůž
pro Krone, ale to vytahovátko vyváží další nástroj v bedně co člověk
tahá po montážích.

Radek (benedikt2hw.cz)